Gastvrij zijn? Denk goed aan uzelf. lemniscaat topsport rust polariteit model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mnd Your Guest Robert Bosma after sales helpdesk training hospitality klantvriendelijkheid

Gastvrij zijn? Denk goed aan uzelf.

Écht gastvrij zijn, daarin onderscheiden de professionals zich van de diegenen die het ‘erbij doen’.

Zoals de wind waait…

U kent ‘m ongetwijfeld die uitdrukking: ‘Zoals de wind waait, staat mijn pet’. Met andere woorden: ‘mijn stemming bepaalt hoe ik mij opstel ten opzichte van anderen’. Als iemand een wisselend humeur heeft, maakt dat diegene behoorlijk onvoorspelbaar. Een instelling die u in een gastvrij beroep niet kunt gebruiken.

Even geen gasten, klanten, patiënten en bezoekers.

Waar begint gastvrij zijn?

Gastvrij zijn is als een lemniscaat, u weet wel een liggende 8. Het symbool van oneindigheid, ook het symbool van polariteit. Met andere woorden aan de ene kant bent u wellicht vrolijk, aan de andere kant bent u ernstig. Aan de ene kant bent u optimaal gastvrij, aan de andere kant zorgt u goed voor u zelf. Die polariteit kan er alleen zijn als u in omgevingen bent, waar u het ene en het andere van uzelf kan laten zien.

Gastvrij zijn? Denk goed aan uzelf. lemniscaat topsport rust polariteit model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mnd Your Guest Robert Bosma after sales helpdesk training hospitality klantvriendelijkheid

Lemniscaat, het model van oneindigheid en ook van polariteiten. Want het een kan vaak niet zonder het ander.

Opladen

Echt professioneel gastvrij zijn is te vergelijken met topsport. U bent 100% gefocused op de individuele gast, klant, passagier, patiënt of bezoeker, tijdens alle mogelijke contactmomenten. Van persoonlijke contact tot contact via email. En net zoals met topsporters heeft u momenten nodig om op te laden. Dat opladen kan alleen in een omgeving waar u zich comfortabel voelt.

Denk goed aan uzelf

U kunt pas 100% gastvrij zijn, als u daarnaast ook de mogelijkheid hebt om te ontladen en te ontspannen. Even geen gasten, klanten, patiënten en bezoekers. Om de volgende keer weer alles van u zelf te geven. Dat maakt u een gastvrije professional.

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *