Klant: Restaurant Acquavite
Case: wisselend bezoek gasten, matige recensies, gedemotiveerde medewerkers, ondernemers die onder hoge druk staan
Middelen: MYG Scan, Brandguide, Training Model van Aandacht
Resultaat: een zichtbaar restaurant met een unieke belofte, gedreven eigenaren die lekker in hun vel zitten, gepassioneerde medewerkers, meer (vaste) gasten, hoge omzetten

Een parel ontdekken

Je komt er niet zomaar voorbij rijden langs de historische Promers Kazerne in het oude Naarden Vesting. Sterker, je moet echt weten waar het is en ook een reden hebben om daar te zijn. Tenzij je een parel als Restaurant Acquavite wilt ontdekken.

Blog

Sabina Cont, de Italiaanse van het ondernemersstel, is een fervent lezer van de blogs van Mind Your Guest. Wij ontvingen een mail van haar, zij wilden eens praten over haar restaurant Acquavite. Het ging op alle fronten niet goed.

Kritische gasten en weerbarstig personeel

Samen met haar echtgenoot staat Sabina in de keuken. Allebei zijn zij in doen en laten protoype koks. Harde werkers, introvert en recht door zee. Door het werken in de keuken, hebben zij ondanks het goede zicht op het restaurant niet echt contact met de gasten. De bediening heeft niet de tomeloze passie voor de Italiaanse keuken die de eigenaren wel hebben. Dat levert aan alle kanten stress en frustraties op. Waar de gasten deelgenoot van werden.

Aandacht ontbreekt

Bij Acquavite wordt puur Italiaans gekookt, waarbij nagenoeg alles vers in huis wordt bereid. Niet alle gasten snappen dat voor deze mooie culinaire beleving betaald moet worden. Al helemaal niet als de persoonlijke aandacht van de eigenaren en de bediening achterblijft.

Merk in kaart gebracht

Samen met Mind Your Guest is het merk Acquavite in kaart gebracht en vertaalt naar de unieke belofte van dit bijzondere restaurant. Daarin ook meegenomen de persoonlijke eisen van de echtelieden/ondernemers als het gaat om de balans werk en privé.

Er wordt weer gelachen

Extra handen in de keuken geven Sabina de rust en flexibiliteit om én in de keuken te staan én gasten te ontvangen en te adviseren. Er wordt eindelijk weer gelachen. Na intensieve trainingen met onder andere het Model van Aandacht, zijn de medewerkers dubbel gemotiveerd.

Hernieuwde kennismaking

De slagroom op de taart werden wat aanpassingen in het restaurant, een nieuwe website en dito fotografie. Gasten werden samen met de (vak)pers uitgenodigd om de hernieuwde sfeer te proeven. Nu is het bij Acquavite voor de gast zaak om te reserveren, want het is nagenoeg altijd druk.

De sfeer en de Italiaanse keuken proeven van Acquavite? Dat kan hier.

Ook een succesvolle stap maken met uw bedrijf? U bent welkom.

acquavite naarden vesting italiaans restaurant sabina cont jozef hupka mind your guest robert bosma model van aandacht the connect effect brandguide hospitality branding gastvrijheid