Klant: Hotel Palacio
Case : Structuur brengen in de gehele organisatie
Middelen : brandguide, merkontwikkeling, coaching en training
Resultaat : Heldere visie en sturing van de gehele organisatie

Klant: Torarica Hotel Group
Case: Trainingen geven aan 150 personen van de staff
Middelen: Trainingen met als speerpunt het Model van Aandacht
Resultaat: Zeer gemotiveerde medewerkers met een frisse blik op hun werk

Hotel Palacio

Het charmante Hotel Palacio ligt aan de mooiste straat in hartje stad van Paramaribo. De Heerenstraat maakt deel uit van de ‘Houten Stad’, dat op de Wereldferfgoedlijst staat van Unesco.

Achtergrond

Eigenaar Avinash Radjkoemar voert samen met Sharda Sewdajal het management van het hotel. Avinash is geboren in Nederland en getogen in Suriname. Later is hij in Nederland gaan werken als succesvol IT’er bij onder andere Shell.

Inmiddels was zijn vader, die een reisbureau heeft voor exclusieve zakenreizen, bezig met het bouwen van Hotel Palacio. Uiteindelijk heeft Avinash besloten het managementstokje van zijn vader over te nemen.

Met zijn Hollandse nuchterheid en Surinaamse wijze van zaken doen, weet hij veel voor elkaar te krijgen, als ondernemer.

Structuur

Avinash en Sharda zijn snelle en exacte denkers, maar nog geen volleerde ondernemers. Met hun gevoel voor hospitality en service schoppen ze het ver. Alleen structuur ontbrak in hun wijze van het hotel runnen. Ook was er geen duidelijke koers die voor langere tijd werd uitgezet.

Brandguide

Tijdens diverse Brandguide-sessies, hebben we het ‘merk’ Hotel Palacio helder in kaart gebracht. De vragen die wij beantwoord wilden hebben waren onder andere: Voor wie doen wij het? Wat hebben we daarvoor nodig? Wie is Hotel Palacio? Welke positieve reacties willen wij dat gasten doorvertellen? Wat is de unieke propositie van Hotel Palacio?

Reclamecampagne

Om tekst en beeld te geven aan de unieke belofte van Hotel Palacio, hebben we een aanzet gegeven voor een reclamecampagne. De unieke belofte werkt dan als een paraplu waaronder alle activiteiten van het hotel ondergebracht worden. Van personeelsmanagement tot aan de selectie van leveranciers. Van de inrichting van het hotel, tot de presentatie van het ontbijt.

Het was een vruchtbare en intense samenwerking waarin we veel hebben bereikt. De follow-up missie, zal met name gaan over het werkelijk implementeren van de unieke propositie in alle geledingen van het hotel.

Torarica Hotel Group

Torarica is de bekenste hotelgroep van Paramaribo. Het heeft drie hotels: Torarica Eco Resort, Torarica Resort & Casino en Royal Torarica.

Drie hotels voor drie verschillende doelgroepen. Er werken circa 400 mensen voor de diverse hotels.

Procesmatig

Bij Torarica wordt gestructureerd gewerkt. En dat is ook de valkuil. Want hoe groter de organisatie, des te meer ligt procesmatig werken op de loer. Gelukkig wordt dat bij Torarica altijd met een glimlach gedaan. Maar is dat ook een échte gastvrije glimlach?

Er zijn gasten die houden van de anonimiteit van een groot hotel, maar iedere gast wil écht gezien en gehoord worden.

Training Model van Aandacht

Tijdens diverse trainingssessies, nam ik de medewerkers van de diverse Torarica hotels mee in de wereld van échte aandacht. Waarom de mens dat zo belangrijk vindt om dat te krijgen in het dagelijkse leven. Helemaal in een hotel of restaurant, waar gasten dat extra verwachten.

Interactieve training

Het waren boeiende trainingsessies, waar een ieder actief meedeed en zijn of haar werkervaringen met elkaar deelden. Oefeningen in écht luisteren maakten de deelnemers bewust hoeveel informatie je kunt missen als je niet onbevooroordeeld en gastvrij gefocust bent.

Commercieel resultaat

Authentieke gastvrijheid, uitmuntende service en hoge kwaliteit tijdens het werken met gasten, is een veeleisende uitdaging. Zo werd duidelijk. Weggelegd voor diegenen die gepassioneerd zijn voor het hospitalityvak en hun sublieme gastencontact ook nog weten om te zetten in commerciële resultaten.

Tijdens een vervolgmissie zal meer ‘training on the job’ plaats vinden

online, merkstrategie, merk, communicatie, adviseur, zakelijk, succes, klant, gast, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid, merk, merkstrateeg suriname paramaribo hotel palacio torarica knini paati