• Facebook
  • X
  • Youtube
  • Instagram
  • MYG Team
  • Contact
  • Nederlands Nederlands Nederlands nl
  • English English Engels en
Mind Your Guest
  • Model van Aandacht®
  • Onderwijs
    • Masterclass
    • MBO
    • HBO
  • Etiquette
    • Dresscodes
    • Tafeletiquette
    • Zakelijke etiquette
    • Huwelijk etiquette
    • Koninklijke etiquette
  • Keynote
  • Branding
  • Attention Impact
  • Portfolio
  • Blog
  • Zoek
  • Menu Menu
  • Masterclass en gastlessen

    inspiratie uit de dagelijkse praktijk

Masterclass Model van Aandacht

Hospitality is en blijft een vak waar de mens een cruciale rol in vervult. Zelfs als een gast in een vol automatische en gerobotiseerde gastvrije omgeving zou verblijven, dan zou dit alles door mensen ontwikkeld zijn.

Professionele hospitality gaat over het hebben van een fijnmazig gevoel voor gastvrijheid, om zo klanten een uniek gevoel van aandacht te geven.

Bij het bestuderen van het fenomeen gastvrijheid, kwamen wij erachter dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het bieden van exclusieve aandacht, om succesvol klanten aan een bedrijf te binden. Deze studie mondde uit in de ontwikkeling van het Model van Aandacht. Dit model wordt inmiddels internationaal gebruikt als implementatiemodel voor het bedrijfsleven en als onderdeel van diverse hospitality- en marketingopleidingen.

Het Model van Aandacht staat centraal in onze masterclasses en gastlessen en wordt met veel enthousiasme afgenomen door diverse opleidingsvormen van VMBO, MBO, HBO en VO. De masterclasses bieden inzichten, waarmee de studenten direct mee aan de slag kunnen.

Masterclass etiquette

Succesvol contact maken met klanten, gasten, passagiers, bezoekers, zakenrelaties of collega’s, valt of staat met een respectvolle benadering.

Goede manieren vallen niet op, het ontbreken ervan wel. Zelden zal iemand u direct aanspreken op uw gedrag. Een fijne gedachte, echter als diegene daarna geen contact meer met u opneemt, dan is dat een minder prettige bijkomstigheid.

De masterclass etiquette kan over diverse onderwerpen gaan, zoals onder andere:

  • Zakelijke etiquette
  • Kleding etiquette
  • Tafeletiquette
  • Koninklijke etiquette

U wordt uitgenodigd voor een diner. Wat voor kleding is gepast? Neemt u iets mee om de gastheer en gastvrouw te bedanken? Wat zijn de regels aan tafel?

Ook kan een combinatie masterclass gemaakt worden over de diverse etiquettevormen, tijdens een etiquette-lunch of -diner op een sfeervolle locatie. Zo kunt u het geleerde direct in de praktijk toepassen.

Deze masterclasses zijn zeer gewild, ook vanwege de herkenbare verhalen en anekdotes. Lees hier meer over het onderwerp etiquette.

Masterclass branding

Branding wordt door veel bedrijven gezien als iets dat hoort bij grote organisaties. Of men denkt dat dit alleen te maken heeft met de ontwikkeling van een het bedrijfslogo en het bepalen van de inrichting.

Daarom zijn veel bedrijven ‘merkloos’ en als stuurloze schepen op een grote oceaan. Want als je niet weet wat je als bedrijf werkelijk bent, dan zal iedere koers die je uitzet je nergens toe leiden.

Branding is de ziel en identiteit van ieder bedrijf. Groot en klein. Als die identiteit in zijn volle omvang helder is, dan pas kunnen stappen gezet worden richting de ontwikkeling van een logo of beeldmerk.

De uitkomst van een branding-strategie is: de unieke belofte van een bedrijf, in de ogen van haar afnemers, ten opzichte van de concurrentie. Ook wel de ‘unieke propositie’ genoemd.

Alle keuzes die gemaakt worden binnen een bedrijf, worden getoetst aan de beschreven identiteit en unieke propositie. Door dit consistente beleid wordt een bedrijf herkenbaar in al haar uitingsvormen.

Tijdens de masterclass wordt het onderwerp branding verder uitgediept aan de hand van herkenbare voorbeelden en bekende merken. Met name wordt ook ingegaan op het begrip ‘Love Brand’.

Hoe maak je van een uniek merk een Love Brand? Waarmee bind je klanten voor jaren aan een bedrijf?

U begrijpt wellicht dat als hospitality wordt aangeboden vanuit een unieke beleving, dit zeer sterk werkt en herkent wordt door de klanten.

Onze branding masterclasses en gastlessen worden met veel enthousiasme afgenomen door diverse opleidingsvormen van VMBO, MBO, HBO en VO.

Robert Bosma is o.a. parttime docent bij het EuroCollege.

LEES MEER OVER

  • gastlessen mbo
  • gastlessen hbo

Foto: Bente de Visser

online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg masterclass hmsm hotel management school maastricht

Portfolio Mind Your Guest

  • online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg masterclass hmsm hotel management schoo;l maastricht
    Masterclass en gastlessen16 december 2020 - 14:37
  • online, merkstrategie, merk, communicatie, adviseur, zakelijk, succes, klant, gast, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid, merk, merkstrateeg suriname paramaribo hotel palacio torarica knini paati
    Hotelprojecten in Paramaribo, Suriname17 oktober 2019 - 14:53
  • gare pompidou woerden defensieeiland stationshal treinstation frans frankrijk franse keuken tour de france culinair mind your guest robert bosma
    Gare Pompidou13 mei 2019 - 16:53
  • techniekstad mind your guest mind your brand branding huisttijl leermiddelen mbo techniek logo belofte gastvrijheid service the connect effect model van aandacht robert bosma
    Techniekstad10 mei 2019 - 15:08
  • Restaurant Acquavite Naarden vesting terras brandguide coach inghospitality klantvriendelijkheid training gastvrijheid Restaurant Acquavite Naarden Vesting Italiaans Promers Kazerne huwelijk trouwen zakelijk Sabina Cont Jozef Hupka Robert Bosma Mind Your Guest
    Restaurant Acquavite3 mei 2019 - 13:08
  • online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg shangrila hotel pokhara nepal young entrepreneurs federation yef
    Hotel Association Nepal, Pokhara2 april 2019 - 10:24
  • PUM Chitwan Sauraha hotel HAN model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid oogcontact lachen
    Hotel Association Nepal, Chitwan30 juni 2017 - 12:27
  • Business Hotel Group Nepalgunj, Nepal25 april 2017 - 13:43
  • kongo horeca groupe congo rwanda bukavu training missie model van aandacht gastvrijheid service kwaliteit the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma
    HORECA Groupe, Bukavu, Congo20 februari 2017 - 16:42
  • Entree Hotel Dunas Boa Vista Sal Rei Cape Verde
    Boetiekhotel Dunas, Kaap Verdië20 december 2016 - 11:56
  • Gambia Hotel Association11 maart 2016 - 17:11
  • Restaurant Groenland Driebergen biologisch lounge bar upstairs lunch diner Niels Oosthoek Astrid Oudenaller Mind Your Guest Robert Bosma
    Restaurant Groenland9 maart 2016 - 10:48
  • Astrid Oudenaller Restaurant Groenland Driebergen Mind Your Guest Brandguide Robert Bosma
    Restaurant Groenland – Astrid Oudenaller24 februari 2016 - 22:25
  • Simone Grubbels Restaurant Lieve Mind Your Guest Gastvrijheid Training Robert Bosma
    Simone Grubbels over de Mind Your Guest Gastvrijheidstrainingen24 februari 2016 - 22:11
  • Danielle Stiekema Restaurant Lieve Amsterdam Mind Your Guest Scan Robert Bosma
    Danielle Stiekema over de Mind Your Guest Scan24 februari 2016 - 22:03
  • Model van Aandacht®
  • Onderwijs
    • Masterclass
    • MBO
    • HBO
  • Etiquette
    • Dresscodes
    • Tafeletiquette
    • Zakelijke etiquette
    • Huwelijk etiquette
    • Koninklijke etiquette
  • Keynote
  • Branding
  • Attention Impact
  • Portfolio
  • Blog

Search

Populair
  • hospitality klantvriendelijkheid training gastvrijheid etiquette regels gastvrijheid restaurant hotel gast bediening keuken reservering gedrag recensie annulering dieet wensen Mind Your Guest Robert Bosma
    5 etiquette regels voor gasten29 april 2016 - 10:26
  • hospitality klantvriendelijkheid training gastvrijheid hotel directors eigenaren Bukavu Kongo PUM training gastvrijheid hospitality medewerkers Mind Your Guest Robert Bosma
    Is it all about the money?15 juni 2016 - 06:39
  • gastvrije telefoonservice Schiphol parkeren service telefoon mobiel vliegtuig transfer tower bridge hotel AEHT masterclass training gastvrijheid klantvriendelijkheid hospitality mind your guest Robert Bosma
    Gastvrije telefoonservice27 oktober 2016 - 16:04
  • online, merkstrategie, merk, communicatie, adviseur, zakelijk, succes, klant, gast, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid, merk, merkstrateeg suriname paramaribo hotel palacio torarica knini paati
    Grenzeloze gastvrijheid en de New York Times16 oktober 2019 - 15:42
  • under cover communicatie online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg
    Under cover non communicatie15 juli 2019 - 14:59
  • Gastvrijheid en oogcontact. Of toch niet? nepal sauraha han hotel, model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid oogcontact lachen
    Gastvrijheid en oogcontact. Of toch niet?23 juni 2017 - 10:52
  • hospitality klantvriendelijkheid training gastvrijheid Notenmix allergie aandacht pinda's gast gastvrijheid service kwaliteit aandacht Mind Your Guest Robert Bosma
    Het heftige gevolg als aandacht ontbreekt26 mei 2016 - 18:05
  • Gastvrij zijn. Vind u dat ook zo'n onzin? satisfactie tevreden model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid oogcontact lachen
    Gastvrij zijn. Vindt u dat ook zo’n onzin?6 juli 2017 - 12:54
Recent
  • De zakelijke kansen die veel bedrijven links laten ligg...21 februari 2024 - 14:37
  • Algoritmes zijn van alle tijden.
    Aloude algoritmes13 februari 2024 - 15:31
  • Winkeldiefstallen, terugdringen met het Model van Aandacht
    Je steelt toch niet van vrienden?4 januari 2024 - 13:54
  • online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg shangrila hotel pokhara nepal xiaobing china robot
    Saneert de robot u straks weg?30 januari 2021 - 13:50
  • online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg 2021
    Een glorieus 2021 gewenst31 december 2020 - 09:53
  • covid-19 mona lisa online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg corona schijn veiligheid
    Gepaste (schijn)veiligheid7 augustus 2020 - 14:27
  • online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg maiden whitbread yachting
    Zo’n ondernemer willen wij allemaal zijn1 juli 2020 - 15:00
  • online, merkstrategie, merk, communicatie, adviseur, zakelijk, succes, klant, gast, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid, merk, merkstrateeg, etiquette, klantenmagneet, veiligheid
    Een gevoel van veiligheid werkt als klantenmagneet11 juni 2020 - 09:27
Reacties
  • Robert BosmaGeachte heer Adriaan, Hartelijk dank voor uw reactie. U...25 april 2022 - 08:41 door Robert Bosma
  • A. van OsEen restaurant met absurde prijzen, belachelijk kleine porties...22 april 2022 - 17:38 door A. van Os
  • Robert BosmaGeachte heer Leijnse, Beste Jacques, Hartelijk dank voor...23 oktober 2019 - 10:23 door Robert Bosma
  • jacquesSuper ik hou hier van ik erger me altijd aan het ongeïnteresseerde...22 oktober 2019 - 18:11 door jacques
  • EstebanMannelijke spreek ik aan met meneer en een vrouwelijk ober...27 juli 2019 - 17:58 door Esteban
  • Robert BosmaDag Marjon, Dank voor je reactie. Dit was wel een heel...20 juli 2019 - 12:35 door Robert Bosma
  • Marjon Merkens'tenekenkrommend'!19 juli 2019 - 23:30 door Marjon Merkens
  • […] Kijken we naar het Model van Aandacht dan is het...24 mei 2019 - 09:56 door Doe de test: Past uw stem bij uw beroep? - Mind Your Guest
Tags
aandacht adviseur bedrijf boa vista communicatie etiquette facebook gast gasten gastvrijheid gastvrij zijn hospitality hotel klant klanten kwaliteit management masterclass medewerkers merk merkstrateeg merkstrategie mind your guest model van aandacht nepal nepalgunj online passagier patient presentatie PUM restaurant rob bosma robert bosma service social media succes team The Connect Effect training training gastvrijheid veiligheid vertrouwen winkel zakelijk

Portfolio

  • online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg masterclass hmsm hotel management schoo;l maastricht
    Masterclass en gastlessen16 december 2020 - 14:37
  • online, merkstrategie, merk, communicatie, adviseur, zakelijk, succes, klant, gast, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid, merk, merkstrateeg suriname paramaribo hotel palacio torarica knini paati
    Hotelprojecten in Paramaribo, Suriname17 oktober 2019 - 14:53
  • gare pompidou woerden defensieeiland stationshal treinstation frans frankrijk franse keuken tour de france culinair mind your guest robert bosma
    Gare Pompidou13 mei 2019 - 16:53
  • techniekstad mind your guest mind your brand branding huisttijl leermiddelen mbo techniek logo belofte gastvrijheid service the connect effect model van aandacht robert bosma
    Techniekstad10 mei 2019 - 15:08
  • Restaurant Acquavite Naarden vesting terras brandguide coach inghospitality klantvriendelijkheid training gastvrijheid Restaurant Acquavite Naarden Vesting Italiaans Promers Kazerne huwelijk trouwen zakelijk Sabina Cont Jozef Hupka Robert Bosma Mind Your Guest
    Restaurant Acquavite3 mei 2019 - 13:08
  • online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg shangrila hotel pokhara nepal young entrepreneurs federation yef
    Hotel Association Nepal, Pokhara2 april 2019 - 10:24
© Copyright - Mind Your Guest
  • Model van Aandacht®
  • Onderwijs
  • Etiquette
  • Keynote
  • Branding
  • Attention Impact
  • Portfolio
  • Blog
Scroll naar bovenzijde
  • Nederlands