• Model van Aandacht

    meer trouwe en enthousiaste klanten

Met het Model van Aandacht® meer loyale klanten en gemotiveerde medewerkers

Met het Model van Aandacht® bereikt u The Connect Effect. Het effect dat uw afnemers en influencers graag aan uw bedrijf of merk verbonden willen blijven en uw allerbeste ambassadeurs worden.

Waarom werkt het Model van Aandacht® zo goed?

Dit is het eerste model dat inzicht geeft in de krachtige synergie tussen Aandacht, Service en Kwaliteit. Door met dit model aan de slag te gaan krijgt u meer gemotiveerde en gepassioneerde medewerkers. Op hun beurt leveren zij meer tevreden en loyale klanten op. Klanten die graag aan uw bedrijf verbonden blijven en het niet erg vinden extra te betalen voor uw producten of diensten. Sterker, zij vinden dat vanzelfsprekend.

Tevreden medewerkers maken loyale klanten

Het Model van Aandacht, start bij de interne organisatie. De aandacht die medewerkers onderling aan elkaar geven is de basis voor succes. Hierdoor wordt men gestimuleerd om de interne servicegraad significant te verhogen, waardoor onderlinge afspraken écht worden nagekomen met een hoog kwalitatief eindresultaat als gevolg. Als vanzelf verhogen deze succesvolle processen het werkplezier. Met als gevolg dat ook de klantcontacten veel efficiënter en succesvoller verlopen.

Vertrouwen en veiligheid

Klanten worden trouwe fans, als zij vertrouwen in uw bedrijf of merk hebben. De nieuwe generatie klanten gaan voor authenticiteit en geloofwaardigheid. Ze willen gezien en gehoord worden en u kunnen vertrouwen. Inmiddels is bewezen dat mensen altijd terug gaan naar de plekken daar waar zij zich veilig voelen. En daar hebben zij veel voor over. Desnoods sparen ze ervoor.

ROA – Return on Attention

De klant is in de lead. Hij is goed geïnformeerd, kritisch en weet wat er te koop is. Hij verwacht dat uw bedrijf constant en op ieder niveau de beloftes nakomt. Daarnaast wil de klant aandacht. Niet alleen in persoonlijk contact, ook hoe de processen verlopen die leiden naar optimale klanttevredenheid. Met het Model van Aandacht krijgt u Return on Attention van uw klanten.

Ook voor overheden en gemeentelijke instellingen

De klant van vandaag wordt met de dag mondiger. Terwijl het leven, vooral op dit moment, voor veel burgers en ondernemers anders en onzeker is. Overheden en gemeentelijke instellingen worden overstelpt met vragen, met name over werk en geld. Aan het dienstdoende team om een scala aan vragen en verzoeken vanuit alle lagen van de bevolking met aandacht adequaat te behandelen. Dat vergt een stevige bagage van de medewerkers: empathie, luisteren, vragen, doorvragen, adviseren, doorverwijzen. Het Model van Aandacht geeft ze die fundering voor een succesvol verloop in de interactie met de klanten en de afwikkeling van procedures.

Verhoog de klanttevredenheid en de omzet van uw organisatie

Nieuwsgierig? Wilt u meer informatie over een lezing, training en/of implementatie van het Model van Aandacht®,
neem dan contact met ons op.

Lees een artikel over het Model van Aandacht®  in een wetenschappelijke uitgave van Stenden University.

Het Model van Aandacht® is ontwikkeld door Mind Your Guest en wordt gebruikt bij diverse opleidingen in Nederland en in het buitenland. Ook wordt dit model succesvol toegepast en geïmplementeerd bij bedrijven, die daarna hun klanttevredenheid en –loyaliteit significant zien stijgen.

Ja, ik wil meer weten over het Model van Aandacht

vertrouwen aandacht online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg MYG scan teamwork training 2020 etiquette koninklijk etiquette