online merkstrategie merk marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg corona virus coronavirus crisis

Veel succes na het virus

We zijn nog maar net in deze coronacrisis beland en we hebben nu al behoefte aan écht contact. Met familie, vrienden, in restaurants, de winkels en de natuur.

Écht contact

Ik denk aan het moment dat dit allemaal voorbij is. Stel dan dat je een restaurant, hotel, winkel, luchtvaartmaatschappij of museum hebt! Er komt een invasie op gang van mensen die heel graag persoonlijk geadviseerd, vermaakt en geserviced willen worden. Gewoon gezien willen worden. Een gesprek willen voeren, face to face. Een hand willen geven. Misschien wel een hug. In ieder geval écht contact willen.

Platte emotie

Dat online winkelen, eten bestellen en Netflixen bleek slechts digitale en platte emotie te zijn. Mensen willen échte aandacht! Wees als ondernemer voorbereid voor als dit alles voorbij is!

Familie-uitjes

Op het moment dat ik dit schrijf, krijg ik een noodmelding op mijn telefoon: “Volg instructies Rijksoverheid op: houd 1,5 meter afstand.” Niet ten overvloede komt deze melding. Al een heel weekend trekken hordes mensen in colonnes naar bouwmarkten, stranden en bossen. Zelfs van het afvoeren van afval bij de vuilstortplaatsen, worden gezellige familie-uitjes gemaakt.

Groepsimmuniteit

Men is opgetogen alsof het debacle coronavirus allang achter de rug is. “We bouwen aan groepsimmuniteit” blijkt een soort van nieuwe humor. Men heeft de behoefte om het ergste wat nog moet komen, weg te lachen. Of men heeft werkelijk niet door dat we nog maar aan het begin staan van deze crisis. Daar kunnen de Italianen en Spanjaarden over meepraten, die niet snappen wat die Nederlanders in hun hoofd halen om op elkaars lip te blijven zitten.

Lege maag

Aan de andere kant is diezelfde Nederlander ook een paniekhaas die de schappen, al hamsterend, bij de supermarkten leegrooft. Diegenen die niet in staat zijn om overdag boodschappen te doen, neem de mensen uit de zorg, grijpen zodoende mis. Daar tegenover staat dat de Nederlander wel emotioneel voor hen applaudisseert. Maar weet dat werken in de zorg onder deze hoge coronadruk, niet lukt op een lege maag.

Veel succes!

De nuchtere Nederlander is nu al de weg kwijt, wil bij de hand genomen worden en aandacht krijgen. Veel aandacht. Daar moeten ze nog even op wachten.

Dus winkeliers, restaurateurs, hoteliers en alle bedrijven die in direct contact staan met klanten, gasten, passagiers of bezoekers: zet u schrap! U gaat het heel erg druk krijgen. Dus train alvast uzelf en uw medewerkers. Het Model van Aandacht staat tot uw beschikking. Oefen er vast mee. Of neem contact met ons op, dan gaan we er samen zo snel mogelijk mee aan de slag! Alvast veel succes!

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *