Klant: Hotel Dunas – Boa Vista, Kaap Verdische Eilanden
Case: Er komen te weinig gasten, er wordt weinig gebruik gemaakt van het restaurant
Middelen: MYG Scan, Brandguide, Training Model van Aandacht, ontwikkeling van naam, logo en intrductie van restaurant
Resultaat: Volgeboekt hotel, drukbezocht restaurant en gedreven medewerkers
Hotel Dunas, een sfeervol boetiekhotel met uitzicht op zee
Het is bijna knap; zo’n sfeervol hotel neerzetten en zo weinig gasten binnen krijgen. Ook het sfeervolle open restaurant werd slecht bezocht. Tijd voor actie.
De unieke belofte van Hotel Dunas
De MYG Scan maakte duidelijk waar de pijnpunten lagen van het wegblijven van succes bij Hotel Dunas. Het hotel was weliswaar sfeervol, alleen de aankleding had geen relatie met wat een buitenlandse toerist voor ogen heeft tijdens zijn vakantie op een Kaap Verdisch eiland. Dus zijn wij het hotel uniek gaan maken door zijn ligging met uitkijk op zee.
Hotel Dunas en de zee
Het thema zee hebben wij centraal gemaakt voor Hotel Dunas. Diverse lokale kunstenaars is gevraagd creatieve uitingen te bedenken vanuit dit thema. Het nieuwe verhaal hebben wij ook kenbaar gemaakt aan de diverse reserverings-websites zoals TripAdvisor, Trivago en Booking.com.
Culiniar genieten in Bujarrona
Het open restaurant van het hotel werd slechts matig voor het ontbijt gebruikt door enkele gasten. Verder was het de hele dag leeg. We hebben het restaurant een naam gegeven: ‘Bujarrona’, oftewel de ‘fok’ van een zeilboot.
De menukaart, met een mengelmoes aan gerechten, hebben we meer authentiek Kaap Verdisch gemaakt met een nadruk op visgerechten.
Marketing en promotie
Via flyers hebben we gasten van buitenaf voor de feestelijke opening van het restaurant uitgenodigd. Zo kwamen toeristen ook in contact met het hotel. Inmiddels worden hotel en het restaurant druk bezocht. Het team van Hotel Dunas is trots extra gedreven. Ook omdat het nu helder voor ze is wat hun hotel zo uniek maakt. Een mooi resultaat en een fijne samenwerking.