Back to the future, Micheal J. Fox, Christopher Lloyd, Marty McFly, Albert Einstein, ondernemen, tijdreizen, fout, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, gastvrijheid, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid

We kunnen tijdreizen! Dat is het probleem!

Ondernemen is vooruit zien. Wilt u uw bedrijf laten groeien, dan kan dat vandaag en in de (nabije) toekomst. Gisteren is immers voorbij. Maar wat houdt onze bedrijfsgroei tegen? Onze capaciteit om te kunnen tijdreizen.

Reizen naar de toekomst

Vandaag is vandaag. Nu is nu. Op het moment dat ik dit schrijf is het maandagochtend en ik weet dat ik deze blog aanstaande vrijdagochtend op ‘Gastvrijdag’ ga plaatsen. De eerste ideeën zijn aan het papier toevertrouwd. Morgen weer verder. Als u goed gelezen heeft, heb ik in een paar zinnen samen met u gereisd door de tijd. Van maandag naar dinsdag tot vandaag. Reizen in de nabije toekomst geeft mij energie en overzicht van wat ik ga doen de komende dagen. En tussendoor kan dat ook nog veranderen. ‘Never a dull moment’.

Albert Einstein formuleerde het zo: “Iemand die nooit fouten heeft gemaakt, heeft vaak ook niets geprobeerd.”

Gisteren is voorbij

Veel ondernemers houden vaak onbewust de groei van hun bedrijf tegen omdat zij ondernemen in het verleden. Ging het ondernemen in het verleden niet zo succesvol en neemt u dat als graadmeter voor de toekomst, dan kunt u zelf invullen hoe u die toekomst er uit ziet. Gisteren is voorbij, die tijd kunt u niet veranderen. Maar op dit huidige moment kunt u wel veranderingen aanbrengen en morgen, overmorgen. Bouw iedere dag aan een nieuw succes. Stap voor stap. Lees ook: Doelen stellen? Haal ze dichtbij. 

Fouten maken

De mens is gemaakt van vlees en bloed. We maken fouten. De kleine fouten vallen niet meer op, omdat we in staat zijn om ze onbewust te corrigeren. Dat konden we al als kind. Zorg dat u iedere fout omzet in een positief leermoment. Albert Einstein formuleerde het zo: “Iemand die nooit fouten heeft gemaakt, heeft vaak ook niets geprobeerd.”

Daarin zit ook de kracht van ondernemers: er op uitgaan, nieuwe dingen ontdekken, leren, fouten durven maken, het geleerde toepassen en fijnslijpen. De mens is eigenlijk een grote leermachine. Als je stopt met leren, stop je eigenlijk met leven en al helemaal met ondernemen.

Tijdreizen

Maak van tijdreizen uw kracht. Maak korte reisjes die overbrugbaar zijn. Op die manier kunt u veel tijdreizen richting de toekomst maken en iedere keer succesvol op uw bestemmingen aankomen.

Leer van de dingen die beter kunnen uit het verleden en neem afscheid van datgene dat niet werkte. Focus uzelf in het nu, op vandaag, morgen en wellicht de nabije toekomst. Haal uw doelen dichtbij en vier het feestje bij ieder gehaald succes. Kleine successen zijn ook successen! En vergeet vooral niet te genieten tijdens het reizen!

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *