Vaste gasten Bekende gezichten eerst vaste gasten klanten passagiers hotel restaurant training gastvrijheid klantvriendelijkheid hospitality aandacht Mind Your Guest Robert Bosma

Bekende gezichten eerst?

Toegegeven ik heb een mooi vak in een van de leukste vakgebieden: merk- en hospitality-strategie voor organisaties die meer successen willen boeken en succesvoller contact met hun klanten, gasten en passagiers.

Samen bouwen aan successen

Zo werk ik onder andere voor diverse restaurants. Werken met restaurateurs is een feest. Soms een chaotisch, vaak een geölied feest. Ondernemen met ondernemers. Samen bouwen aan successen. Het werk brengt met zich mee dat mijn collega’s en ik vaak lange dagen maken; de werkuren van restaurateurs lopen volgens andere patronen dan bij iemand met een reguliere kantoorbaan. Privé uit eten gaan schiet er door het werk vaak bij in en de momenten die ik met mijn echtgenote deel tijdens een diner buiten de deur doe ik dan met regelmaat op afstand van de restaurants waar Mind Your Guest mee samenwerkt.

Mijn vrouw zag het aan mijn gezicht, dat voor haar boekdelen sprak. Zij reageerde: ‘Jij vindt het hier helemaal niets.’

Een nieuw restaurant

Enige tijd geleden had mijn vrouw een tafel voor ons tweeën gereserveerd bij een voor ons nieuw restaurant. Bij binnenkomst werden wij ontvangen door een gehaaste gastvrouw die met een bord vol bestek in haar hand ons toeriep: ‘Goedenavond. Heeft u gereserveerd?’. Wij konden nog net terug roepen: ‘Ja!’ Dat begint lekker, dacht ik meteen. De gastvrouw kwam bij ons terug, nadat zij het bord met bestek terzijde had gelegd, en vervolgde: ‘Het is vanavond heel erg druk en ontzettend gezellig met veel bekende gezichten.’ Met dezelfde gehaastheid als zijn ons ontving werden wij geplaceerd aan een tafel voor twee, in een, ik wil het nog net geen verdomhoekje noemen.

In de steek gelaten

Dat van die ‘bekende gezichten’ dat hebben we geweten. Want de meeste aandacht van de gastvrouw en de brigade gingen daar naar uit. Natuurlijk heb je als vaste gast een streepje voor, maar ik heb mij zelden als gast zo in de steek gelaten gevoeld. Ondanks dat er best goed gekookt werd, leek het eten door mijn stemming minder goed te smaken.

Mijn vrouw zag het aan mijn gezicht, dat voor haar boekdelen sprak. Zij reageerde: ‘Jij vindt het hier helemaal niets.’

Waarop ik zei: ‘Ik vind het een geweldige avond, als gast voel ik mij zwaar in de steek gelaten, ik zit hier bij een potentiële klant voor Mind Your Guest en ik ben hier met jou. De mooiste aandacht die ik kan wensen.’

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *