Niemand zit op uw bedrijf te wachten. Hoewel... creativiteit ferrari Apple samsung model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid

Niemand zit op uw merk of bedrijf te wachten. Hoewel…

Meten is weten zeggen veel ondernemers. En daar hebben ze gelijk in. Maar leiden de uitkomsten van die metingen ook tot positieve verkoopresultaten? Leiden ze tot het werkelijke contact met klanten, gasten of passagiers? Dat hoeft niet persé. Want dan heeft uw bedrijf uw creatieve vermogen hard nodig.

Veel is meetbaar

Kijk je naar producten en diensten dan zijn veel componenten meetbaar, zoals kwaliteit, de prijsvoering, het concurrentieveld en de verkoopcijfers. We zien de metingen terug in diagrammen en Excel sheets. Maar wat kunnen we met die metingen. Of beter, wat doen we met die metingen?

Waarom überhaupt veel geld uitgeven voor een product, terwijl er genoeg voordeligere alternatieven zijn?

Paniekvoetbal

Als de cijfers vanuit de metingen tegenvallen ten opzichte van de prognoses die ooit gesteld waren, dan gaan veel ondernemers over op paniekvoetbal. Alle registers worden bijgesteld en desnoods ingezet om maar ‘iets’ te doen om het tij te keren. Medewerkers worden geconfronteerd met de tegenvallende cijfers, wat weinig motiverend werkt. En motivatie is juist op dat moment hard nodig. In plaats van drie stappen achteruit te doen om op een afstand te bekijken wat er werkelijk nodig is.

Apple versus Samsung

Twee wereldspelers op de markt van de smartphones. Meet je, los van de exploderende versies, Samsung op kwaliteit, prijs, systeem, beeldgrootte en techniek, grote kans dat Samsung beter scoort dan Apple. Welk merk kiest u? Van welk merk raakt u gepassioneerd?

Met creativiteit maak je de connectie

Creativiteit heeft alles te maken met het ontwikkelen van een uniek idee. In het geval van uw merk of bedrijf, een unieke belofte in de ogen van uw klanten, gasten of passagiers, ten aanzien van de concurrentie.

Welke wereld creëert u rond uw merk of bedrijf, zodat u uw klanten emotioneel bindt? Met welk verhaal raakt u uw klanten? Hoe maakt u uw merk en bedrijf onweerstaanbaar? Het maakt niet uit of u smartphones op de markt brengt, een restaurant of luchtvaartmaatschappij heeft. Klanten, gasten en passagiers, maken primair hun keuzes vanuit hun gevoel en secundair vanuit ratio. Als u in staat bent een emotionele band te smeden met uw klanten, dan kiezen ze voor u en blijven ze trouw aan u.

Niemand zit op uw bedrijf te wachten

Ik zeg weleens: niemand koopt een magazine voor de advertenties. En toch kopen we ze, terwijl een gemiddeld blad veelal voor 75 à 80% uit advertenties bestaat.

Waarom zou u een dure iPhone kopen, terwijl een Samsung voordeliger is, technisch wellicht beter en een groter beeldscherm heeft? Waarom gaat men naar restaurants, terwijl zelf koken of even wat afhalen een stuk voordeliger is? Waarom zijn mannen gek op dure horloges en vrouwen op exclusieve schoenen? Waarom überhaupt veel geld uitgeven voor een product, terwijl er genoeg voordeligere alternatieven zijn?

Niemand zit in wezen op deze producten te wachten en toch willen we ze hebben of ervaren. Alles bij de mens draait om beleving, gevoel en emotie. De werkelijke connectie die een magazine maakt met z’n lezers, die Apple maakt met zijn fans en die restaurants maken met hun gasten.

En ook niemand zit op Mind Your Guest te wachten en toch worden wij wekelijks gebeld om nieuwe projecten te begeleiden. In Nederland en daar buiten.

Gebruik uw creativiteit om de unieke belofte van uw merk of bedrijf te achterhalen en die met de juiste emotionele lading over te brengen naar uw klanten. Mocht u daarin toch een stukje Mind Your Guest kunnen gebruiken, dan hoor ik graag van u.

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *