gastvrije, apple, nike, coolblue, g-kracht, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, gastvrijheid, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid

De gastvrije impact van uw unieke G-krachten

Voordat u denkt een spannend verhaal te gaan lezen over wat straaljagerpiloten en F1-coureurs doormaken tijdens hun werk, dan help ik u bij dezen uit uw droom.

Gastvrij zijn

De G van G-krachten die ik wil aanhalen is die van uniek ‘Gastvrij zijn’. Oftewel de kracht om klanten aan uw bedrijf te binden door het geven van individuele aandacht. Maar dan op een dermate unieke wijze, dat zij er over gaan praten. Op die manier komen zij automatisch terug zonder dat u daar wezenlijk extra inspanning voor hoeft te doen.

Belangrijk is om de unieke belofte van uw organisatie naar boven te halen en dat te vertalen in alle vormen van contact maken en communicatie.

Onderzoeken

Er zijn diverse onderzoeken gedaan naar de gastvrijheidsbeleving van klanten bij onder andere zakelijke dienstverleners, luchtvaartmaatschappijen, online winkels en restaurants. U weet natuurlijk zelf wel dat gastvrijheid hoger scoort bij klanten, dan wanneer dat niet geboden wordt. Maar wat als u dat op een unieke manier biedt?

Unieke belofte

Ieder succesvol merk of bedrijf heeft één belangrijk onderdeel in kaart gebracht: de unieke belofte van het merk of bedrijf in de ogen van haar afnemers ten aanzien van de concurrentie. Of dat nu Apple is, Nike, Facebook of Coolblue. Deze bedrijven hebben allemaal concurrenten. Hele sterke en grote concurrenten. Aanlokkelijke bedrijven voor klanten om naar over te stappen. En toch krijgen zij het voor het elkaar om fans te maken van hun klanten, door hun unieke wijze van hun product of dienst naar buiten te brengen vanuit hun unieke identiteit.

Succes voorbeeld doet volgen

Het maakt niet uit hoe groot uw bedrijf is. Of u nu een eenpitter bent of een bedrijf met personeel. Belangrijk is om de unieke belofte van uw organisatie naar boven te halen en dat te vertalen in alle vormen van contact maken en communicatie. Aan de telefoon, via de mail, sociale media, één op één, op beurzen, tijdens presentaties. Creëer het unieke gezicht van uw bedrijf in beeld en taal. Volg de voorbeelden van succesvolle merken en bedrijven.

Door vertellen

Bij een unieke gastvrijheidsbeleving zijn klanten veel sneller geneigd om hun positieve ervaring bij uw bedrijf door te vertellen aan anderen. En zij blijven graag aan uw bedrijf verbonden.

Onthoud ook deze eenvoudige formule:

Gastvrij zijn = geven van individuele aandacht = > besteding van de klant

Als u de formule goed leest staat er: u wordt (extra) beloond door uw klanten als u hem of haar individuele aandacht geeft. Rekent u even met mij mee: aandacht geven kost u in wezen niets en toch wordt u er extra voor beloond.

Haal de unieke G-krachten van uw bedrijf naar boven

Hulp nodig bij het naar boven halen van de unieke belofte en G-krachten van uw bedrijf? Neem hier contact met mij op.

Gebruik ook de succesvolle kracht van het Model van Aandacht. Ontdek hoe gastvrij zijn, service en kwaliteit binnen uw bedrijf meer en trouwe klanten oplevert.

Het wordt tijd om succesvolle resultaten te boeken met klanten die graag aan uw bedrijf verbonden blijven.

Met gastvrij groet,
Robert Bosma

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *