Zorg goed voor uw dictators! coolblue dictator koning keizer klantencontactmerk online thuis bezorgd marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg

Zorg goed voor uw dictators!

De klant is koning! Nee wacht, de klant is keizer! Allemaal prachtige en eervolle benamingen, maar helaas gaan die niet meer op voor de huidige consument. Inmiddels heeft u te maken met dictators.

In een nano-seconde bepaalt hij of zij in een muisklik of zij wel of niet zaken met u doen.

Koning, keizer, dictator

Natuurlijk kent u nog de koninklijke aanspreektitels uit het nabije verleden voor de kritische consument. Rond de jaren ’60 van de vorige eeuw was er al een TV-programma dat Koning Klant heette. En toen kwam internet…

Nano-seconde

Even de kip-ei-volgorde. Eerst is er internet en alles wat online te bemachtigen is op ieder moment van de dag. Daarmee veranderde de gedachtegang en het gedrag van de consument.

In de koning-keizer-historie werd er van u als bedrijf verwacht dat u gastvrij, servicegericht en kwalitatief diensten en producten leverde. Daar is in wezen niet zoveel aan veranderd, ware het niet dat de consument of eindgebruiker nu de regie heeft. Binnen een nano-seconde bepaalt hij of zij in een muisklik of zij wel of niet zaken met u doen.

Coolblue

Een bedrijf die dat goed begrepen heeft is Coolblue. Met de manier zoals zij communiceren, service verlenen en kwaliteit bieden, halen zij de harde kantjes van de consument-dictator af en voelen klanten zich weer keizer. Ze voelen zich gehoord en gezien. Ze krijgen simpel de volledige aandacht die zij graag willen.

The Connect Effect

In feite is wat Coolblue doet geen hogere wiskunde. Het is op een hoog gastvrijheids-, service en kwaliteitsniveau klanten bedienen. Dit doen zij inmiddels zo goed, dat klanten vaak als eerste deze positieve eigenschappen van Coolblue benoemen en in tweede instantie pas aangeven wat ze überhaupt besteld hebben. Met nagenoeg al hun klanten heeft Coolblue ‘The Connect Effect’ bereikt. Het effect dat klanten voor zichzelf geen redenen kunnen bedenken om ergens anders te gaan shoppen.

Serieus nemen

Het lijkt zo simpel. De complexiteit zit ‘m in het feit om dit als bedrijf iedere dag op elk moment uit te willen dragen. En om de gehele organisatie op alle niveaus in staat te stellen deze hoge mate van gastvrijheid, service en kwaliteit te beheersen. Weggelegd voor organisaties die hun organisatie, afnemers en de totale kwaliteit serieus nemen.

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *