Het Coolblue-effect coolblue glimlach marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg

Het Coolblue-effect en de unieke belofte

Een elevator pitch voor je bedrijf houden is niet eenvoudig. Hoe trigger je in één zin de aandacht van een ander en vertel je in de kern wat je bedrijf doet. Een beetje hulp van buitenaf kan dan geen kwaad.

In een gesprek met anderen over uw bedrijf, merk of dienst komt uw boodschap écht aan als die emotioneel geladen is.

Unieke belofte

Wat is de unieke belofte van uw bedrijf, merk of dienst? Wat doet het anders in de ogen van uw afnemers ten aanzien van de concurrentie? Wat lost u op voor uw klanten of afnemers?

Er zijn nog steeds ondernemers die denken dat zij iets unieks bieden, maar tijdens een gesprek met anderen al snel verbaal worden neergesabeld met de opmerking: “Oh ja, dat doet een goede kennis van mij ook”. Vaak probeert de ander daar nog overheen te komen met: “Ja maar, wij doen het anders.” Maar de kans is al verkeken.

Emotionele lading

In een gesprek met anderen en tijdens het aanprijzen van uw bedrijf, merk of dienst komt uw boodschap écht aan als die emotioneel geladen is. Er moet iets gebeuren bij de ander, wil uw boodschap impact hebben. Een glimlach, een shock, verbazing, misschien wel ongeloof. Zie dat als een open doel, waarbij u de bal treffend in de juiste hoek schiet. Geef in een paar korte zinnen aan hoe u die unieke belofte waarmaakt. Met als kers op de taart, de projecten die u reeds succesvol heeft gedaan. Of de grote afzet die uw merk inmiddels heeft.

Coolblue-effect

Bij het naar buiten brengen van de unieke belofte, mag u best een belofte lenen van een ander bedrijf, om uw woorden extra kracht bij te zetten.

De belofte van Mind Your Guest is: ‘Wij maken bedrijven en merken onweerstaanbaar.’ Wat doen jullie dan?” is dan de vraag. Ons antwoord is dan: “Wij zorgen voor het Coolblue-effect van uw organisatie of merk. Daardoor willen klanten en medewerkers graag verbonden blijven aan uw bedrijf en vertellen zij graag hun positieve ervaringen aan anderen door.”

Onze succesvolle samenwerkingen met grote en kleine bedrijven, inmiddels ook internationaal, geven ons verhaal extra lading.

Maak uw bedrijf onweerstaanbaar

Wat is de unieke belofte van uw bedrijf, merk of dienst? Hoe maakt u daar optimaal gebruik van voor uw interne organisatie en externe markt? Ga op onderzoek uit. Of ga er adequaat ermee aan de slag en praat eens met ons. Het is tenslotte ons vak om bedrijven onweerstaanbaar te maken. Wij kijken ernaar uit om samen met u aan de slag te gaan!

Met gastvrije groet,

Robert Bosma

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *