Klant: Paisan Mediterranean Kitchen
Case: het restaurant is ‘onzichtbaar’ en staat als matig bekend, de omzet loopt achteruit, de recensies zijn slecht
Middelen: MYG Scan, Brandguide, training Model van Aandacht
Resultaat: van het onzichtbare naar het coolste restaurant van de mediastad

Losse onderdelen

Mind Your Guest werd benaderd om een business scan te maken van Paisan, dat op dat moment 1,5 jaar open was. Na een zeer korte succesvolle start was het gastenbezoek en zo ook de omzet rampzalig naar beneden gegaan. Het was financieel gesproken kantjeboord.

Uitkomsten scan

De uitkomsten van de scan toonden aan, dat alle ‘harde’ onderdelen van het restaurant, zoals interieur, menukaart, naamvoering en logo, los van elkaar klopten. Echter er was  totaal geen samenhang. Er was geen ‘verhaal’.

Door het missen van een rode draad in de bedrijfsidentiteit werd ook de uitstraling en de belofte van het restaurant diffuus. Met als negatief resultaat, gedemotiveerde medewerkers, slechte ervaringen van gasten en een chaos in de organisatie. Het gratis weggeven van diners via acties met AH, hielpen ook niet echt mee. Sterker het gaf een extra duw aan het slechte imago.

Het verhaal

Samen met de ondernemers zijn wij met onze Brandguide het merk Paisan in kaart gaan brengen, om het geheel te vertalen naar de ‘unieke belofte’; wat doe je als restaurant anders in de ogen van de gasten ten aanzien van de concurrentie.

Bij Paisan kom je als gast en word je een vriend. Een ‘paisano’.

Unieke heropening door Lucas en Arthur Jussen

Natuurlijk wilden wij Paisan op een unieke wijze heropenen. De nieuwe deuren naar het terras voor waren een extra aanleiding. We vonden de uit Hilversum afkomstige en wereldberoemde piano-broers Lucas en Arthur Jussen bereid om de opening te verrichten. Als de broers in Nederland waren aten zij met hun familie incognito bij Paisan. Voor de feestelijke opening hadden zij ook meteen een playlist samengesteld voor de DJ die de gasten op de dansvloer kreeg.

De samengedromde pers zorgde ervoor dat Paisan landelijke bekendheid kreeg.

Prijswinnende beleving

Inmiddels is Paisan Mediterranean Kitchen een van de meest favoriete restaurants van Hilversum en omstreken. Ook Amsterdammers rijden graag een blokje om dit coole restaurant te bezoeken. Iedere dag wordt er vers gekookt. De menukaart biedt een fraaie selectie van verrassende mediterrane gerechten. Van de Italiaanse, Spaanse, Arabische en Israëlische keukens.

De eigenaren, bediening en de keukenbrigade werken er iedere dag keihard aan om van een iedere gast een ‘paisano’ te maken. Zodat die weer nieuwe vrienden meeneemt.

Inmiddels heeft Paisan diverse prijzen gewonnen en wordt het als succesvol voorbeeld gezien voor andere restaurants.

Ook een succesvolle stap maken met uw bedrijf? U bent van harte welkom.

paisan meditarranian kitchen hilversum mind your guest robert bosma model van aandacht branding hospitality strategy