Neem de regie over uw zakelijk succes steven spielberg marketing communicatie adviseur model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid merk merkstrateeg

Neem de regie over uw zakelijk succes

Maak van uw bedrijf een blockbuster.

Blockbuster: “A thing of great power or size, in particular a film, book, or other product that is a great commercial success.”

De kracht van het unieke verhaal

Wat maakt een film succesvol nog voordat een bezoeker hem heeft gezien? Door het verhaal te vertellen. Op een manier dat de bezoekers op het puntje van hun stoel komen te zitten, nog voordat de film uit is. Tijdens interviews vertellen de regisseur en de acteurs de verhalen over de film van hun kant. Door het vertonen van spectaculaire trailers met de hoogtepunten van de film, worden hooggespannen verwachtingen geschapen.

Klanten willen zaken doen met bedrijven die hen écht aandacht geven, servicegericht zijn en kwaliteit bieden

De eerste graadmeters

De eerste bezoekers aan de film, waaronder kritische recensenten, zijn belangrijke graadmeters voor het verdere succes van de film. Zij vertellen het verhaal en geven hun mening over de film, vanuit hun ervaring en expertise. Wordt de film neergezet als een ‘must see’ of als een afrader. Is de film daadwerkelijk een afspiegeling van wat er vooraf is beloofd?

Waarmaken van de belofte

Eigenlijk is de marketing in de filmwereld niet veel anders dan hoe u het (kunt) doen voor uw bedrijf. In een film gaat het over passie, actie, creativiteit en originaliteit. Elementen die ook te vinden zijn in uw organisatie en waar u mensen mee raakt. Maar het gaat ook over het waarmaken van een belofte.

Uniek verhaal

Wat is het unieke verhaal van uw bedrijf? Welke belofte doet u aan uw afnemers, zodat zij graag producten en/of diensten van u afnemen? Welk verhaal geeft u uw klanten mee tijdens uw ‘voorstelling’? Wat wilt u dat zij doorvertellen aan anderen?Wat vertelt u en laat u zien op uw website en op social media? Gortdroge feiten of inspirerende (beeld)verhalen? Is er een herkenbaar en unieke verhaallijn in alles wat u communiceert en wat u en uw medewerkers doen?

Positieve verschil

Raakt u mensen met uw unieke verhaal? Want dat is wat de klant van vandaag in beweging zet. We worden overspoeld met communicatie, mooie beelden en veel loze beloften. Klanten hebben dat door. Sterker, ze worden steeds argwanender. Ze willen zaken doen met bedrijven die hen écht aandacht geven, servicegericht zijn en kwaliteit bieden. Hoe maakt uw bedrijf  het positieve verschil?

Aan de slag

Zet de unieke belofte van uw organisatie op papier. Beschrijf hoe uw bedrijf dat iedere dag waar maakt. Maak een beeld hoe u wilt dat er over uw bedrijf gesproken wordt. Zet daarbij de mensen die u daarvoor nodig heeft om het tot een succes te maken. Welke eigenschappen of talenten moeten zij hebben?

Gebruik de uitkomsten van uw onderzoek als een matrix om over uw bedrijf te leggen. Welke veranderingen zijn er nodig, in welk tijdsbestek, om tot succesvolle resultaten te komen en om van uw bedrijf een blockbuster te maken?

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *