Private teleurstelling private dining restaurant gasten zakelijk culinair exclusief aandacht brigade training gastvrijheid, klantvriendelijkheid service kwaliteit Mind Your Guest Robert Bosma

Private teleurstelling

Private dining. Kent u dat? In een besloten ruimte binnen een restaurant kun je met een gezelschap lunchen of dineren. Je krijgt daardoor het idee alsof je exclusieve aandacht krijgt. Want die beslotenheid geeft je het gevoel dat je de zwarte brigade voor jou alleen hebt. Dat is suggestie natuurlijk. Niks mis mee.

De gastheer reageerde: “O ja… ik was u helemaal vergeten.”

Zoektocht

Laatst kreeg ik een verhaal te horen van een goede vriend van mij. Hij wilde met een groep collega’s een werklunch organiseren, maar dan wel buiten het kantoor. Dus ging hij via internet op zoek naar een restaurant met private dining-faciliteiten. Die zoektocht was nog niet zo eenvoudig. Restaurants zouden er veel bij winnen als ze goed vindbaar zouden zijn op internet op de voor hen belangrijke zoektermen. SEO (Search Engine Optimization) heet dat in jargon. Gelukkig had een collega een goede tip. Zij wist een restaurant in de buurt met een soort opkamer. Helemaal geschikt om afgezonderd van de andere gasten te lunchen en te vergaderen. De website van het restaurant werd bezocht, de foto’s bekeken en er werd telefonisch gereserveerd.

Private teleurstelling private dining restaurant gasten zakelijk culinair exclusief aandacht brigade training gastvrijheid, klantvriendelijkheid service kwaliteit Mind Your Guest Robert Bosma

Private vergissing

Bij binnenkomst in het restaurant bleek de reservering niet goed te zijn overgekomen, bleek al snel. Men werd door een wat verwarde gastheer ontvangen en meteen begeleid naar het restaurant waar een tafel was ingedekt voor acht personen. Niet bepaald private dining. Vergissing. Excuses van de gastheer. Alsnog werd men begeleid naar de bewuste opkamer. Maar die was verre van gereed gemaakt voor de gasten. En aan de temperatuur te voelen had in deze kamer al heel lang geen verwarming aangestaan. Dus de jassen werden maar aangehouden. Brrrr.

In de kou gezet

De exclusieve aandacht was ook anders dan verwacht, want de verwarde gastheer was druk bezig met alle voorbereidingen voor de lunch in het restaurant. Hij was zelf ook nog maar net binnen, had hij aangegeven. U kunt zich wellicht voorstellen dat mijn goede vriend en zijn collega’s zich letterlijk en figuurlijk in de kou gezet voelden. Tot overmaat van ongastvrijheid had de gastheer zich niet meer gemeld en men wilde toch graag wat bestellen. Na enige tijd zoeken vonden ze hem in de keuken, druk in gesprek met de chef. De gastheer draaide zich om naar zijn verdwaalde gasten en vroeg: ‘Kan ik u ergens mee helpen?’ Men reageerde vertwijfeld met: ‘We zitten in de opkamer en wilden eigenlijk wat bestellen’. Waarop de gastheer zei ‘O ja… ik was u helemaal vergeten.’

Private dining… wat was dat ook alweer? Iets met exclusieve aandacht?

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *