Branding strategieën voor hotels in toeristisch Pokhara

Pokhara ligt in centraal Nepal, op circa 20 minuten vliegen vanaf Kathmandu. Kiest u voor een prachtige rit met de auto, die brengt u er vanaf de hoofdstad in 8 uur. Pokhara, ligt aan de voet van de Himalaya en is simpelweg te verdelen in twee helften. Lakeside en Damside.

Lakeside en Damside

Lakesite is het toerisistische gedeelte, met een langgerekte ‘strip’, waarlangs  hotels, bars en restaurants. Er is voor iedere toerist wat wils. Zelfs Duitse bakkerijen. Damside is het rustige gedeelte. Hier zijn de meer traditionale Nepalese hotels en restaurants

Trekking

De toeristen komen hier veelal voor de trekkings door de bergen. Een ander deel wil een avontuurlijke sky-dive maken en weer anderen komen met een spirituele missie. Pokhara heeft veel te bieden. De mensen zijn vriendelijk en respectvol.

Brand strategie

Voor de Hotel Association Nepal (HAN) in Pokhara hebben wij trainingsessies gegeven en individuele hotels op directie- en management niveau begeleid in het ontwikkelen van hun eigen unieke merkbelofte als  hotel. Men is hier geneigd om zaken te kopiëren van anderen, of gewoon maar een hotel te beginnen. Er wordt weleens gezegd, daar waar in een huis een kamer over is, daar kan ook een betalende gast slapen.

Chinese ondernemers zien kansen in Pokhara en hebben hier n daar stukken grond gekocht boven in de bergen, met het idee om aan de vele hotels nog een paar toe te voegen.

Naast trainingen voor HAN, gaven wij ook trainingen aan de Young Entrepreneurs Federation en Female Entrepreneurs Organization, zowel in Pokhara als in Kathmandu.

Model van Aandacht

Ook onze gastvrijheidstrainingen, gebaseerd op ons Model van Aandacht hebben gepresnteerd voor de staffs van diverse hotels

Al met al was het voor alle partijen weer een enerverend en leerzame ervaring. Een volgende trip naar Pokhara staat alweer gepland.

Benieuwd wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen, dan horen wij graag van u.