Model van Aandacht® verhoogt klanttevredenheid en –loyaliteit significant

De consumenten (klanten, gasten, passagiers, patiënten, bezoekers) van vandaag zitten niet op u te wachten. Zij worden dagelijks bestookt door bedrijven die ‘iets’ van hun willen. “Kies voor ons” lijken ze te roepen. Bedrijven lopen over een denkbeeldige catwalk en de consumenten zijn de kritische jury. Ze kunnen kiezen wat zij willen. Waardoor valt uw organisatie op? Met alleen goede producten en diensten redt u het niet.

De consument van vandaag wil 100% aandacht! Aandacht is immers hun primaire levensbehoefte. Zij weten dat het krijgen van echte aandacht schaars is. Dus kiezen zij voor bedrijven die dat bieden, op hun eigen, authentieke wijze. Een bedrijf als Coolblue is daar een goed voorbeeld van.

Met het Model van Aandacht® brengt u vanuit uw interne organisatie op een unieke wijze uw gastvrije communicatie met uw afnemers naar buiten. Gesterkt door de overall kwaliteit van uw diensten en producten en het bieden van uitmuntende service. Zodoende gaan uw afnemers over uw bedrijf praten en krijgt u daardoor nieuwe klanten.

‘The Connect Effect’

Een van de belangrijkste vereisten van succesvol ondernemen is de verbinding die een organisatie, product, dienst, merk of persoon heeft met haar/zijn afnemers (klanten, gasten, passagiers, patiënten, bezoekers, zakenrelaties, hoogwaardigheidsbekleders, enzovoort). Bij Mind Your Guest noemen wij dat The Connect Effect.

Als consumenten zich vertrouwd en veilig voelen bij uw bedrijf, blijven zij graag aan uw organisatie verbonden. Mensen keren namelijk altijd terug naar een plek waar het veilig en vertrouwd is. 

The Connect effect wordt bereikt, als uw organisatie altijd gastvrij in contact is met uw afnemers. Op elk moment en in iedere situatie. Gekoppeld aan het bieden van overall kwaliteit en uitmuntende service. Een drie-eenheid die op een unieke wijze door uw bedrijf naar buiten wordt gebracht, met behulp van het Model van Aandacht®

Op die manier geeft u uw afnemers geen enkele alibi om te kiezen voor een ander bedrijf.

Waarom wordt het Model van Aandacht® zo positief ontvangen?

Klanten, gasten en passagiers verwachten van de bedrijven en organisaties waar zij producten of diensten van afnemen dat zij gastvrij geholpen worden met een hoge mate van service en kwaliteit. Door de moderne consument wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen een ‘real live’ of online contact.

De consument is aan zet

De consument van vandaag wordt steeds kritischer en mondiger. Vinden klanten dat zij niet goed worden behandeld, dan zijn ze weg en komen ze niet meer bij u terug. Hun slechte ervaring doet al snel de ronde en staat eventueel als weinig vleiende recensie op het internet. Dat kan snel gaan. En u weet, het succes van uw bedrijf komt te voet en gaat te paard.

Waarom werkt het Model van Aandacht® zo goed?

Omdat dit het eerste model is dat inzicht geeft in het grote verschil tussen Gastvrij zijn, Service en Kwaliteit. Hoe die drie componenten elkaar mega-krachtig versterken en hoe dit model meer tevreden en loyale klanten oplevert die graag aan uw bedrijf verbonden willen blijven en desnoods er extra voor willen betalen.

Inzichtelijk

Het Model van Aandacht maakt inzichtelijk op welke niveaus een organisatie goed presteert en waaraan aandacht besteed dient te worden. Het model werkt goed voor de lange termijn, als succesvol ‘change management’ tool en ook voor de korte termijn, bijvoorbeeld als voorbereiding op een handelsmissie in het buitenland.

In alle gevallen gaat het om het behalen van The Connect Effect en alle voordelen die daaruit voortvloeien.

Meer informatie over een lezing, training en/of implementatie van het Model van Aandacht®, neem nu contact met ons op.

Lees een artikel over het Model van Aandacht®  (engelstalig) in een wetenschappelijke uitgave van Stenden University.

Het Model van Aandacht® is enkele jaren geleden ontwikkeld door Mind Your Guest en wordt inmiddels gebruikt bij diverse opleidingen in Nederland en in het buitenland. Ook wordt dit model succesvol toegepast en geïmplementeerd bij bedrijven, die daarna hun klanttevredenheid en –loyaliteit significant zien stijgen.

boek, likeability, afnemers, aanbieders, model van aandacht, gastvrijheid, gasten, gastvrij zijn, gastvrijheid, service, kwaliteit, aandacht, the connect effect, Mind Your Guest, Robert Bosma, training, hospitality, klantvriendelijkheid, return on involvement