Geef uw afnemers geen alibi om naar de concurrenten te gaan

Neem de leiding over uw organisatie waardoor de klant-, passagier-, gast-, bezoeker- en patienttevredenheid en loyaliteit toeneemt en de weg naar uw concurrenten afneemt

Hoe hoger de ‘likeability’ van uw organisatie,
des te loyaler zullen uw afnemers zijn

Uniek gastvrij zijn

Soms krijg ik de aanmatigende opmerking: “Hoe ingewikkeld is het nou eigenlijk om gastvrij te zijn? Het is toch gewoon vriendelijk lachen en aardig zijn tegen mensen.”

Inmiddels mag ik claimen, vanuit mijn internationale merk- en hospitality-ervaring, dat ik beter weet. Professioneel gastvrij zijn, is een serieuze missie. Al helemaal als u het op een eigen en unieke wijze naar buiten wilt brengen. Bij Mind Your Guest zien wij gastvrije communicatie als een wezenlijk onderdeel van de merkstrategie van een organisatie, om dat vervolgens intern uit te rollen en het daarna extern naar buiten uit te dragen. Iedere dag op eenzelfde gepassioneerde, authentieke en unieke wijze, via alle manieren en middelen van communicatie; van website, email, Facebook, Instagram tot aan persoonlijk contact.

Geef uw afnemers geen alibi om naar de concurrent te gaan likeability afnemers aanbieders model van aandacht gastvrijheid gasten gastvrij zijn gastvrijheid service kwaliteit aandacht veiligheid vertrouwen the connect effect Mind Your Guest Robert Bosma training hospitality klantvriendelijkheid return on involvement

Verhoog de ‘likeability’ van uw organisatie.

Laten wij voor het gemak uw klanten, gasten, passagiers, patiënten en bezoekers, ‘afnemers’ noemen. Want ieder van hen neemt ergens diensten en/of producten af. Daar waar afnemers zijn, zijn vanzelfsprekend ook ‘aanbieders’ van die producten en diensten. Wellicht kunt u zich voorstellen dat uw afnemers bepaalde verwachtingen hebben van uw organisatie op het niveau van persoonlijke benadering, service en kwaliteit. Het kan zijn dat die verwachtingen gewekt worden door wat er op de website van uw staat, of wat anderen over uw bedrijf vertellen. Het kan ook zijn dat u in een vakgebied zit waardoor afnemers automatisch uitgaan van bepaalde verwachtingen, zonder dat men uw bedrijf kent.

Een gebouw, logo en bedrijfslocatie zijn ook sturend in het verwachtingspatroon van afnemers en overige buitenstaanders. Deze onderdelen en meer stralen een belofte uit. De verwachtingen die daaruit voortvloeien zijn slechts perceptie van diegenen die nooit zaken hebben gedaan met uw bedrijf. Zoals u weet, worden de meeste beslissingen, ook zakelijke, gedaan op basis van emotie en pas later op ratio. Hoe hoger de ‘likeability’ van uw organisatie, des te loyaler zullen uw afnemers zijn.

Eerst intern dan extern

Haal meer uit uw afnemers, begin bij uw interne organisatie. Gastvrij zijn, service en kwaliteit is mensenwerk. En met kwaliteit bedoel ik, naast de kwaliteit van uw producten en diensten, de kwaliteit van de kennis van uw medewerkers en hun persoonlijke professionele presentatie.

Gastvrijheid, service en kwaliteit implementeren werkt optimaal als medewerkers op de hoogte zijn van het hogere doel wat daarmee behaald dient te worden en welke belangrijke schakel zij zijn in het uitdragen daarvan. Door middel van opleidingen, cursussen en trainingen kan de kenniskwaliteit van medewerkers verhoogd worden. Ook bezoeken aan andere vestigingen, of bedrijven die een goed voorbeeld zijn, in het binnen- en buitenland zijn zeer leerzaam en het verhoogt de betrokkenheid van de medewerkers bij uw organisatie.

U krijgt wat u in uw organisatie stopt

Laat medewerkers ervaren dat zij een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van de organisatie. Helder omschreven gedrags- en kledingcodes zijn een verlengstuk van kwalitatieve en gastvrije presentatie naar buiten toe, wat zeer belangrijk is bij het uitdragen van een (merk)belofte. Enthousiaste en gepassioneerde medewerkers maken enthousiaste en loyale afnemers.

Het zijn uw medewerkers die de belofte van uw organisatie iedere dag dienen waar te maken. Of dat nu in een zakelijke of privé context is. Hoe gedreven en gepassioneerd praten zij over uw bedrijf en de producten en diensten die het op de markt brengt? Bent u als directie zelf een lichtend voorbeeld van gastvrije communicatie, service en kwaliteit, dan zult u dat bijna als vanzelf terug zien en horen van uw medewerkers. Investeer in de kracht van gastvrij zijn, service en kwaliteit.

Model van Aandacht

Het Model van Aandacht van Mind Your Guest is een bewezen succesvol presentatie- en implementatiemodel dat als doel heeft, het bereiken van ‘The Connect Effect’; het effect dat afnemers geen alibi kunnen verzinnen om ergens anders hun producten en diensten af te nemen. Dat wilt u toch ook?

Neem contact met mij op. Ik laat u graag zien hoe het Model van Aandacht ook in het voordeel van uw organisatie werkt. Maak uw bedrijf onweerstaanbaar!

Met gastvrije groet,

Robert Bosma

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *